מתחם אינטראקטיבי חדש ביער אילנות

יער אילנות, בצדו המזרחי של כביש 4, בין צומת דרור לצומת השרון

השרון והסביבה

כל ימות השבוע, עד רדת החשכה.

לכל הגילאים

אתר אינטרנט

גישה לנכים, הצללה, חניה, שולחנות פיקניק, שירותים, כניסה לבע״ח, מי שתיה, לכל המשפחה

גישה לנכים

חניה

הצללה

שולחנות פיקניק

מזנון

שירותים

כניסה לבע״ח

מותר מנגל

מקור מים

מתקני ילדים

מי שתייה

לכל המשפחה

כניסה בתשלום

פארק לאומי

בלב השרון במרכז הארץ קמה לתחייה פנינת טבע: גן בוטני לאומי של עצים שהחל מהיום ניתן לסייר בו לאורך מסלול בו מדלג המבקר מתחנה לתחנה בעזרת כתב חידה ממוחשב המופעל על ידי מכשיר הטלפון האישי.

קק"ל השיקה מתחם טיול אינטראקטיבי ביער אילנות שבלב השרון.
את באי המקום, שהוא גן בוטני של עצים מישראל ומהעולם מקדמת עמדת הסברה בשמע בשלוש שפות, ממנה יוצאים המבקרים למסלול מעגלי לאורך תחנות נבחרות בין עצי הגן: "משחק היער הקסום".
תחנות המעבר מלוות בשלטים הנושאים קוד הפעלה אלקטרוני, ועל ידי סריקת הקוד במכשיר הטלפון הנייד נחשפים לידע, ולכתב חידה לכל המשפחה שפתרונו מוביל אל התחנה הבאה. "משחק היער הקסום" הוא מסלול טיול בשבילים סלולים, לאורכו פינות ישיבה ומרגוע והוא נגיש במלואו לבעלי מוגבלויות ולעגלות ילדים.

יער אילנות הוא גן עצים מיוחד במינו, שאין שני לו בישראל. הגן, המשתרע על פני 130 דונם, נוסד בשנות ה-50' והיה גן אקלום העצים של ישראל. למקום נאספו כ-700 מינים של עצים מרחבי העולם אשר נשתלו בו. המקום שקק חיים.
חוקרים בדקו באילנות את מידת התאמתם לישראל של מיני העצים ואת האפשרויות לנצלם כעצי יער או עצי נוי. המקום שימש מרכז לפעילות המחקר היערני בארץ ונעשו פה עבודות מחקר חשובות ופורצות דרך בתחום.
המגוון העצום של מיני העצים בגן משך למקום סטודנטים, תלמידי תיכון, אדריכלי נוף וחובבי טבע מהארץ ומחו"ל, אך בשנת 1986 נסגרה המחלקה לחקר היער והפעילות באילנות נפסקה.

בשנים האחרונות קק"ל קיבלה על עצמה לרענן ולפתח את הארבורטום ולשקמו. פעולות השיקום כללו טיפול בעצים הקיימים, נטיעה של מיני עצים נוספים טיפוח ופיתוח הגן. למרגלות כל מין עץ המיוצג בגן מוצב שלט המציג את תעודת הזהות שלו.
בשלט משולב קוד, שניתן לסורקו באמצעות טלפון נייד חכם ולזכות במידע מעניין נוסף. קק"ל סללה בגן כ-2.5 ק"מ של שבילים, סמוך לרחבת החניה, המתאימה לחניית אוטובוסים, מוצבים שולחנות פיקניק נגישים ועמדה לאיסוף עלוני מידע אותם ניתן להחזיר לתיבה בתום הביקור.